söndag 20 oktober 2013

Ullared -deluppgift nr 1 Läxa 8D till Fre 15/11 v.46

Så var man på Ullared igen! Efter 3,5 timmars bilresa så hade jag nått mitt mål -Julklappshandlingen nästa! Tyvärr var jag inte ensam om denna tanke en lördag.

Deluppgift nr 1: Jag tankade full tank på morgonen innan Ullared. Körde på ångorna innan jag tankade. 45 liter bensin gick det i bilen. När jag läste av bensinmätaren på kvällen efter Ullaredbesöket så var den nere på 10 liter. Jag hade bara kört sträckan Färejstaden-Ullared-Färjestaden sedan jag tankade förra gången.

Kan du med hjälp av informationen ovan svara på frågan "Hur mycket bensin drar Evas Toyota?"

Om du inte anser dig ha tillräckligt med information så vilken information behöver du? Skaffa då denna information och lös uppgiften!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.